Utbud

Dramalogerna arbetar med kultur som redskap, och lösningarna kan vara skräddarsydda eller valda ur vårt utbud.

Evenemang och produktioner

Dramalogens evenemang omfattar teaterföreställningar, dans, musik, utställningar m.m. som är skapat av Dramalogerna som fria produktioner till instutitioner och öppna föreställningar.

Workshops

Dramalogens fält är väldigt brett, vi arbetar för och med skolor, förvaltning, arbetsplatser, föreningsliv och vårt mål är en större kommunikation, fler röster ska höras. en workshop kan innebära att göra det osynliga synligt i just de processer som är svåra att ta tag i genom enbart samtal.

Underhållning

Ska du arrangera en middag eller kickoff eller annat event och behöver underhållning som är något utöver det vanliga? På Dramalogen kan vi hjälpa dig att göra ditt evenemang oförglömligt genom specialskrivna sketcher och musik på teman som du själv önskar. Vi kan även erbjuda musik-quiz på givna teman som verkligen får igång kvällen. Hör av dig till oss så skapar vi magi tillsammans!

Konstverksamhet

I Dramalogennätverket finns kompetens inom en rad konstformer. Vi tar uppdrag och gör projekt och work-shops relaterade till konst, illustration, foto, design och arkitektur.

Integrationsprojekt

”Dramalogen är en mixer där goda ingredienser från hela världen blandas till en välsmakande cocktail”

Organisationsutveckling

Dramalogen Erbjuder Kurser och Fortbildning för näringsliv, förvaltning, vårdinstanser samt skola och utbildning.

Kulturentrepenörskurs

Hur ska man överleva som konstnär när man kommer ut i verkligheten efter avslutade studier? Hur söker man kulturstöd? Hur hittar man människor att samverka med? På vilka sätt kan jag använda mina färdigheter förutom när jag skapar mina egna verk?

Nästa kurs våren 2017. Ansökningshandlingar kommer senare.

 

Inför första mötet med oss på Dramalogen är det bra att fundera över följande frågor:

Vad har du som beställare för budget? Prissättningen avgörs av hur långt förarbete (manus och repetition) och hur många som engageras.

Vilken relation har du som beställare till målgruppen?

Vad önskar du att målgruppen ska göra under tillfället? Vad vill du att tillfället ska resultera i?

Kommer tillfället att följas upp? Hur?

Vilka tre ledord genomsyrar tillfället?

 

En del av Halmstad kommun

Halmstad-logo

Medfinansiärer

Region Halland-logo
Länsstyrelsen Halmstad-logo